بی سروصدا سمی در رابطه ها: هنگامی سخن نزدن، بیشتر از بحث کردن زخم می زند

۱۳ بازديد

بی سروصدا سمی در رابطه ها: هنگامی سخن نزدن، بیشتر از بحث کردن زخم می زند
تا درحال حاضر گردیده از دست سهیم عاطفی‌ات اندوهگین باشی و تصمیم بگیری بی سر و صدا کنی؟ شاید پندار کنی بی سر و صدا شایسته ترین روش برای آهسته کردن حال و روز میباشد، ولی گاهی همین بی سر و صدا تبدیل به یک سلاح مخفی می شود که ارتباط را ذره‌ذره میخورد. به‌این نوع بدون صدا می گویند “بی سر و صدا سمی”. در‌این نوشته‌ی‌علمی می خواهیم بدون نقص و سوای تعارف درباره این زمینه کلام بزنیم و ببینیم چرا سخن نزدن میتواند خطرناک‌خیس از گفت و گو کردن مشاور خانواده مشهد  باشد.



بی صدا سمی چیست؟

بی سروصدا سمی یعنی زمانی یکی‌از طرفین یا این که هر دو، به مکان اظهار کرد‌وگو و حل مورد، تصمیم میگیرند بی سر و صدا نمایند و هیچ واکنشی علامت ندهند. مشورت وصلت تاکید دارااست این خاموش، نماد ادب وجود ندارد، بلکه یک دیوار بلند فی مابین دو نفر می‌سازد که روز آپ دیت هم رفیعتر میگردد.



تفاوت خموشی تندرست و بدون صدا سمی

حواسمان باشد که هر سکوتی سمی وجود ندارد. گاهی بدون صدا تندرست امداد می‌نماید تا هر دو طرف آهسته شوند و با خیالی بازتر درباره ایراد سخن بزنند. ولی خموشی سمی فرق دارااست؛ این نوع بی صدا از رمز لجبازی، خوف یا این که خشم در اختیار گرفتن نشده میاید و به مکان حل نقص‌، آن را غامض‌خیس می‌نماید.



چرا بعضا از زوج‌ها به بی سروصدا سمی مدد می برند؟

• خوف از زد خورد و بحث

• ناتوانی در ذکر احساسات حقیقی وواقعی

• فرار و گریز از مسئولیت حل اختلاف

• عادت‌های تربیتی از کودکی

• الگوبرداری از رابطه ها ناسالم گذشته



علائم و آرم‌های خاموش سمی

• هنگامی یکی‌از طرفین ساعت ها یا این که حتی روز ها کلام نمی‌زند

• جواب‌های کوتاه و سرد مثل “باشه”، “خوبه”، “هرچی”

• بی‌اعتنایی به نیازهای عاطفی طرف مقابل

• در نظر نگرفتن پیام‌ها و تماس‌ها

• رابطه چشمی معدود یا این که صفر



اثرات بی سر و صدا سمی در ارتباط ها عاشقانه

خاموش سمی مثل خوره به جان ارتباط می‌ افتد و اساس‌های آن را می‌تکان داد. مشاور خانواده عالی میگوید زمانی هیچ‌کس حاضر وجود ندارد گام اولیه را برای بیان کرد‌وگو بردارد، مسافت در میان دو نفر بیشتر میشود. معدود‌نادر شم میکنی در یک منزل هستی، ولی با یک ناآشنا.



بی صدا سمی و سالم دیوانه

این نوع بی سروصدا صرفا به ارتباط زخم نمی‌زند، بلکه سرازیر هر دو نفر را هم به هم می‌ریزد. حس طردشدگی، خشم فروخورده، اضطراب همیشگی و حتی افسردگی از نتیجه ها شایع آن میباشد.



نقش واهمه از زد خورد در ساخت‌و‌ساز بی سروصدا سمی

خیلی از ما از بحث کردن وحشت داریم. میپنداریم هر بحثی یعنی ته ارتباط. برای همین عوض اینکه روشن سخن کنیم، خاموش را تعیین میکنیم. البته این بدون صدا مثل زخمی میباشد که پانسمان نشده و عفونت می‌نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.